Wijzigingen na update 22 april 2021

Dit zijn de wijzigingen in Care4 na de update van donderdagavond 22 april 2021.

Een aantal wijzigingen zijn voor iedereen van toepassing, maar het kan soms zijn dat er iets gewijzigd is in een onderdeel van het ECD wat jij vanuit je eigen discipline of locatie niet gebruikt in Care4. Om op de hoogte zijn van de wijzigingen adviseer ik je om alle wijzigingen even te bekijken om na te gaan of ze ook voor jou van toepassing zijn.

Heb je na het lezen van deze wijzigingen nog vragen, raadpleeg dan je LAO-er.

Actuele storing opgelost: lijstweergave van begeleidingsafspraken
De lijstweergave laat nu weer alle begeleidingsafspraken zien. Eerder zag je er maar maximaal 23 in de lijst staan. Wanneer je bijvoorbeeld meer dan 23 BGA's in de lijst had staan, vielen deze weg. Je kan ze wel tevoorschijn halen door de lijst te sorteren. Deze bug is nu opgelost in de update.

Cliëntenportaal: documenten delen
Tot nu toe kon je alleen documenten zoals het gepubliceerde ondersteuningsplannen of evaluaties delen naar de gebruikers van het cliëntenportaal. Nu kan je ook andere soorten documenten delen naar het cliëntenportaal. Denk hierbij ook aan PDF-documenten die je zelf upload in Care4, deze kan je nu dus ook digitaal delen naar het cliëntenportaal.

Cliëntenportaal: tegel/widget 'Ongelezen rapportages'
Voor de gebruikers van het clientenportaal is een nieuwe tegel/widget toegevoegd in de beginpagina. Hier is nu ook 'Ongelezen rapportages' aan toegevoegd. Naast de widgets/tegels die al beschikbaar waren, kan de gebruiker nu ook in het beginscherm zien of er nieuwe ongelezen rapportages te lezen zijn.

 Clientenportaal widget ongelezen rapportages

Documenten: algemene publicatie of aangepast voor cliënt/relatie
Bij het publiceren van een document krijg je onder tabblad 'Document' de keuze voor een aangepaste publicatie. Hier kon je dan een persoon kiezen uit de lijst. Echter kreeg je dan altijd een algemene publicatie, maar ook één of meer voor de geselecteerde persoon in de lijst. Nu is het mogelijk om een aangepaste publicatie te maken zonder dat er een algemene publicatie wordt gemaakt. Hiervoor heb je nu de mogelijkheid om het vinkje bij 'Algemene publicatie' aan of uit te zetten.

Algemene publicatie

Documenten: wijziging in het digitaal ondertekenen; kiezen wie er gaat tekenen en gelijk delen naar het COV-Portaal (deze wijziging is uitgesteld en uitgeschakeld)
De werkwijze voor het digitaal ondertekenen is gewijzigd. Op het moment dat je het werkdocument definitief gaat publiceren kan je nu aangeven wie er digitaal gaat ondertekenen.
Wil je zelf het document ondertekenen, vergeet dan niet een vinkje te zetten bij je eigen naam.
Let op! Zodra je hier iemand selecteert die ook gebruik maakt van het cliëntenportaal, wordt het het document gelijk gedeeld richting die persoon in het cliëntenportaal.
Hiervoor is een extra tabblad toegevoegd, wanneer je hier op klikt, selecteer je de personen die het document digitaal moeten ondertekenen.

Digitaal ondertekenen

Documenten: uploaden met naam van originele bestand
Wanneer je voorheen een document in Care4 deed uploaden, gaf deze automatisch een titel mee aan het document. Nu is het in Care4 zo ingesteld, dat deze de document-naam mee overneemt van het document wat je uploadt. Deze kan je, indien gewenst, altijd nog zelf wijzigen.

Document uploaden gif

Doelen: bewerken van doelen via het werkdocument
In het werken binnen het werkdocument, kan je nu ook via het werkdocument de titel en inhoud bewerken van het werkdocument. Hierdoor kan je mogelijk tijd besparen en scheelt het weer een aantal klikken tussen de doelen en het werkdocument.

Signaleringen: 'Uit te voeren WZD evaluaties'
Om goed overzicht te houden heeft de softwareleverancier op verzoek van medewerkers en functioneel beheer een signalering toegevoegd voor de WZD evaluaties.Deze vindt je uiteraard ook terug in de quickbar onder 'Lijsten'.

Signalering WZD

Wist je dat: je een afdeling kan volgen (en hierdoor je de ongelezen afdelings-rapportages op je medewerkersdashboard kan zien)
Je kan een snelkoppeling maken naar je eigen afdeling, zo kan je deze sneller erbij pakken. Ga naar 'Personen', klik op afdelingen. Zoek in het overzicht je afdeling erbij. Klik op het sterretje om te volgen. Via deze weg kan je ook het sterretje weghalen om te ontvolgen. Nu kan je de afdeling terugvinden onder de knop 'Dashboard'.
Een andere voordeel is dat je dan de ongelezen rapportages en ongelezen feedback/commentaren ziet staan op je medewerkersdashboard oftwel de startpagina van Care4.

Afdeling volgen gif

Jouw eigen toegangsrechten in Care4 en waar kan je terecht voor een wijziging?
Controleer voor jezelf om de zoveel tijd of je de juiste toegangsrechten hebt en/of de juiste cliënten ziet in Care4.
Ben je onlangs gewijzigd van afdeling of locatie? Heeft er een wisseling plaatsgevonden in je caseload?

  1. Toevoegen of verwijderen van een direct contact (caseload), mail dan naar cliëDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  2. Het volgen of ontvolgen via het oogje kan je zelf in Care4
  3. Toevoegen of verwijderen van een toegangsrecht tot een locatie of afdeling, vraag dit aan bij je teamleider

Actuele storingen ECD op de ICT Pagina
Na deze update zijn een aantal storingen verholpen, maar we werken er hard aan om de storingen die nog aanwezig zijn op te lossen.
Werkt iets in Care4 (ECD) niet zoals je gewend bent, overleg dan met je LAO-er of kijk op de pagina van de 'Actuele storingen ECD'. Deze kan je vinden via de PSW Toolbox, maar ook via het PSW Omnia Portaal. Zie onderstaande stappen om de 'Actuele storingen ECD' pagina te vinden. Op de ICT pagina vindt je uiteraard nog meer informatie over de ICT afdeling van PSW. Uiteraard kom je altijd nog via de PSW Toolbox ook terecht op de pagina.

Actuele storingen