Wijzigingen na update 21 maart

Dit zijn de wijzigingen in Care4 na de update van maandag 21 maart 2022.

Een aantal wijzigingen zijn voor iedereen van toepassing, maar het kan soms zijn dat er iets gewijzigd is in een onderdeel van Care4 wat jij vanuit je eigen discipline of locatie niet gebruikt. Om op de hoogte te zijn van de wijzigingen adviseer ik je om alle wijzigingen even te bekijken om na te gaan of ze ook voor jou van toepassing zijn.

Heb je na het lezen van deze wijzigingen of tips nog vragen, raadpleeg dan je LAO-er.

Met vriendelijke groet,

Mark Kunkels
Functioneel Beheer Care4 (ECD)

 

Actuele storingen opgelost
Hier staan alle actuele storingen die zijn opgelost, dankzij jullie meldingen kunnen we fouten opsporen en oplossen. Dank je wel hiervoor en blijf zeker melden bij de LAO-er of Ictivity.

  • Openen van documenten
    Voorheen moest je vaak opnieuw een document openen of op de ververs-knop (F5) drukken. Dit is na deze update verleden tijd, wanneer je een document opent, is deze weer gelijk zichtbaar.
  • Toevoegen van een (nieuw) adres 'Buiten de instelling'
    Er werd gemeldt dat deze functie soms een foutmelding toonde, dit is nu opgelost. Je kan weer een locatie toevoegen. Let wel op, alle PSW locaties kan je terugvinden in de lijst van 'Binnen de instelling'. Advies is om deze 'Binnen de instelling' te gebruiken, dit scheelt voor jezelf tijd in de registratie, maar ook duidelijker voor de roosteraars. Vaak is het vermelden van de hoofdlocatie al voldoende voor de roosteraars.

  • Vreemde tekens in rapportage of werkdocument
    Het kon soms voorkomen dat bij het opslaan van een rapportage of werkdocument, vreemde tekens of tekstopmaak verscheen. Dit zou nu opgelost moeten zijn. In het testen van deze versie kom ik het probleem niet meer tegen. Kom jij het toch nog tegen? Meldt het via een ticket bij Ictivity.
  • Aanwezigheid deze week weer zichtbaar
    Het verkorte aanwezigheidsoverzicht was door een fout in rechtenstructuur van Care4 niet voor iedere medewerker zichtbaar in Care4. Deze handige tegel kan je nu weer terugvinden op de detailpagina/dashboard van de cliënt.
    Aanwezigheid deze week

 

Nieuwe en gewijzigde functies in Care4

    • Notificatie na publicatie werkdocument
    • Wanneer je een werkdocument publiceerd kon het soms enige tijd duren voordat het document zichtbaar werd. Om het wachten eenvoudiger te maken, zodat je bijvoorbeeld in de tussentijd door kan werken aan andere zaken, krijg je voortaan een melding op het moment dat het gepubliceerde document klaar staat. Dit zie je aan het belletje rechtsboven in Care4.

Notificatie publicatie

 

  • Afspraakuitnodiging / bevestiging via e-mail naar cliënt / je eigen Outlook-agenda / Outlook-agenda van je collega
    Je kan al langere tijd je geplande afspraak die je in Care4 noteert laten doorschieten naar je eigen agenda of die van je collega. Vanaf deze versie kan je ook een mail met de afspraak versturen naar de cliënt.
    Zie de onderstaande voorbeelden in de schermafdrukken waarbij je drie verschillende vinkjes kan zetten:
    • Voor een afspraak e-mail naar de cliënt zet je een vinkje voor de naam van de cliënt, je ziet hier ook deze tekst staan 'Plaats een vinkje voor de personen die u per e-mail wilt uitnodigen'.
      Afspraak e mail 1

 

    • Voor een afspraak e-mail naar je eigen agenda zet je een vinkje bij 'Stuur deze afspraak naar mij via e-mail'.
    • Voor een afspraak e-mail naar de agenda van je collega zet je een vinkje bij 'Stuur deze afspraak naar collega's via e-mail'.
      Afspraak e mail 2

 

  • Taak aanmaken voor jezelf of direct voor een andere medewerker
    Voorheen kon je een taak aanmaken, waarbij je na het aanmaken nog extra op overdragen moest klikken om deze taak over te dragen naar een andere medewerker.
    Nu kan je bij het aanmaken van een nieuwe taak deze direct op naam zetten van de andere medewerker. In de toekomst komt nog de mogelijkheid beschikbaar om een taak naar een hele afdeling of discipline te sturen.
    Taak aanmaken voor jezelf of andere medewerker

 

 

Tips voor slim werken in Care4

  • Les-omgeving van Care4
    Iedere medewerker met rechten voor Care4 kan tijdens een training of daarna terecht in de les-omgeving.
    Deze omgeving heeft kopie van de gegevens uit de echte Care4 omgeving. Dus bevat alle clientinformatie en dezelfde toegangsrechten.
    Gebruik deze tijdens trainingen, maar ook daarna kan je deze omgeving gebruiken om te oefenen.

    Klik hier om naar de les-omgeving te gaan: https://psw-les.c4cloud.nl/login/saml/login

MicrosoftTeams image

 

Bericht vanuit Functioneel Beheer ECD

  • Jouw eigen toegangsrechten in Care4 en waar kan je terecht voor een wijziging?
    Controleer voor jezelf (liefst een paar keer per jaar) of je de juiste toegangsrechten hebt en/of de juiste cliënten ziet in Care4.
    Ben je onlangs gewijzigd van afdeling of locatie? Heeft er een wisseling plaatsgevonden in je caseload?
    1. Toevoegen of verwijderen van een direct contact (caseload), mail dan naar cliëDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    2. Het volgen of ontvolgen via het oogje kan je zelf in Care4
    3. Toevoegen of verwijderen van een toegangsrecht tot een locatie of afdeling, vraag dit aan via je teamleider

 

  • Storing of foutmelding in Care4?
    Ervaar je een storing of zaken die niet goed werken in Care4? Neem dan volgende stappen:
    1. Raadpleeg je LAO-er, collega/teamleider
    2. Kijk bij de actuele storingen op de PSW Toolbox of ICT organisatie-tegel op het PSW Omnia Portaal
    3. Meldt de storing/fout bij Ictivity via een ticket aan te maken. Dit kan via de Mijn open incidenten/Topdesk-knop op het PSW Omnia Portaal of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
      Probeer je melding altijd te ondersteunen met zoveel mogelijk informatie en het liefst nog met een schermafdruk, voorbeeld wat je op dat moment deed en een dossiernummer.